Födelsedag

Idag och fyller Elin år och hon fick en galet fin present av Harriet! Den här typ dikten:
Idag är det Elins födelsedag
men för mig är det som vilken annan dag
Idag fyller du 19, men i huvudet är du mer som 13
Dagen till ära har du klänning,
det får mig att tänka på en en transa som hette Henning
Det var ju mest hans bror jag kände
ja, ni kan ju gissa vad som mellan oss hände...
men det var ju inte detta det skulle handla om
utan en person vi alla rår om.
Elin, idag vill vi dig gratulera
med kramar och klappar och kanske ännu mera...
Hoppas att du får en underbar dag med nära och kära och med goda tårtor
och kanske en kräm mot dina generande vårtor.
Ja, Elin idag är du 19 år,
hann inte köpa en present så detta är allt du får.
Tänkte at jag skriver ett litet stycke
för att jag tycker om dig så mycket.
Slutningsvis vill jag ge dig ett stort grattis och ett fyrfaldigt hurra,
för idag är det ju faktiskt din dag!
Tack Harriet, finaste presenten idag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0